Kyss

Idag är det dagen efter Julafton.  Alltså kallad Juldagen. Den dagen kan ju oxå vara spännande. Igår var iallafall spännande. Dagen efter det oxå. 

Dagen före Julafton. Alltså Dagen före Julafton, eller faktiskt mer eller mindre vädligt tidigt den 24/12 så hade jag väldigt trevligt. Jag, Karin och Evgenia vandrade upp till Linkan runt 2300 och hade med oss ved, glögg och varma kläder. Det var väldigt fint där men det var väldigt synd att det inte var någon aurora (nordlys på Norsk och norrsken på Svensk). Hursomhelst. När vi kom tillbaka från den lilla vandringen så drog vi på en film. Det var inte vilken film som helst utan "Love actually". Den var så tråkigt så vi bytte till en film som hette nåt som "Kristin och vera i Barcelona". Den var rätt okej. Efter halva filmen så somnade Karin lutandes mot mig. Det var så sött. Fast det händer varje film vi kollar på. 

Julafton var lite halvseg, bara för att jag och Karin gick och lade oss runt 0500. Så jag är jävligt trött fortfarande. På eftermiddagen så kom Francis och Manu hem från Tromsö, det var trevligt. Francis kom och lämnade 13 flaskor pepsi. Det ser iallafall ut som det. Det är hans hembryggda öl, dark alé eller nåt. Den var väldigt smaklig och gick direkt till huvet. Vi lagade 5 rätters middag och drack mycket god mousserande vin och ikke mousserande vin. Kanske oxå kallas Champange, men vem orkar skriva sådanna kriminella ord. Jaja, det var en trevlig afton, jag fick ett paket med boobs pasta av Francis och Manu, 2 öl av Evgenia, en choklad av Juste och så ett par babykläder av Karin. Det var väldig sött. 

Vi åt; 
1. Toasts med kräftröra, kallrökt laxröra och pepparrotscremé med gravad lax.
2. Kryddig äpple och sellerisoppa
3. Sallad med bacon och friterad blåmögelost
4. Hvalbiff med flötepotät, karamelliserade gulrötter och rödvinsås.
4. (Valstek med potatisgratäng, karamelliserade morötter och rödvinsås på Svenska)
5. Äpplepaj med vispad grädde och bär i.

Tycker det var en väldigt klassisk julmatsupplevelse. Nomnom som folk skriver på facebook.


Idag kommer Francis och Manu hit och ska laga någon Tysk roullade. Det ska bli trevligt. Innan dess så ska jag till jobbet på lunch (inte jobba, bara äta) klockan 1200. Sedan tänkte jag ta tag i disken, det lär bli ett par rundor sådanna.( Jag kysste Karin tidigt på Julaftons morgon. )Då hela bordet och köket är fullt med skit. Kanske tar det innan jag går till jobbet, så inte Karin kommer hem från jobbet och börjar diska. Vi sov inte så mycket inatt så det tycker jag vore snällt om jag tog disken. Så hon kan vila lite efter jobb. Oxå innan jag går till börsen så tänkte jag ta mig en  varm dusch och en liter mjölk. Möjligen oboy. Ae må gå på doe o tiss(jag måste gå på toan och kissa på Norsk) Aabisle (jag kissar på mig på Bern- Deutch)

Jag tyckte det var väldigt trevligt och kommer göra det igen! 

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0