Screwdriver

Ahh fyfan. Jobbet gick fort. Det var skönt men kändes ändå som att jag hade kontroll på de 9 gäster som vi hade. Efter jobbet gick jag o pillade lite på Franco. Han var så slutknullad i ryggen så han kunde inte ens gå vanligt. Jag gav honom en smörjgele från ryssland som nog ska funka ganska bra. En gåva från Juste.

Btw. Filips cheesekake var god, blåbär men god.

Efter det röda huset och Franco så tog jag med Filip hem, Han fann jag hos Franco. Vi tog en te med vodka och diskuterade lite. Bland annat om historien bakom drinken "Screwdriver".

Historia;

Screwdriver
Uppfunnen; 1900-talet

Jag har inte en aning. Men Filip berättade att....
I Saudarabien på oljefälten förr i tiden så kom Screwdrivern till sin födelse. Det var som så att det var inte lov att dricka alkohol och de amerikaner som arbetate på oljefältena var ju törstiga ändån. Så de bara lurade systemet och gömde vodkan i apelsinjuice och så sa de till varandra "kan you give me the screwdriver". Vilket är ett väldigt användbart och passade ord på en sådan arbetsplats. Att be om en skruvmejsel. (vilket är det svenska ordet för screwdriver för de som inte fattat det!)
 
Självklart höll jag med till 1000 % även att jag inte hade en aning så lät det som den bästa förklaringen. 

Sedan att wikipedia ska hålla på att förstöra allting hela tiden så försöker dom övertyga att...
Nånting om Istanbul 1949 i Turkiet då självfallet. (för de som ännu inte fattat att detta är huvudstaden!) Att de amerikanska resenärerna och de som var flyktingar från Balkans. (som är  platser i en bergskedja för de som ännu mer är hjärndöda) De blandade den nya amerikanska populära drinken med vodka och apelsinjuice och snurrade runt med skruvmejsel och så kom namnet upp på den drinken. Screwdriver.

Ingen har nog en aning om ifall det var en Stjärnmejsel eller en vanlig.

Finns säkert en miljard olika förklaringar och skruvmejslar. Men den trudelutt som Filip förklarade får ju hela wikipedia svaja och att vara ett skämt. Nu väntar jag på att Filip ska förklara nåt annat så att jag kan jämnföra med wikipedia och skratta väldigt väldig väldigt högt. Men det får ju vänta lite, för Filip är hemma hos sig nu......... :(

Godnatt

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Uppdatera snart då va fan. Har ju inget att skratta åt om dagarna annars... ;)

Svar: hehe,jag är ledig imorrn så får du kanske ett skratt :)
Broder Emil

2012-12-14 @ 21:33:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0