Goats do Roam (Silence of the bambiii)

Nu sitter jag i min säng och skriver lite. Det är ju faktiskt inte ens min säng. En sådan har jag inte haft på flera år. Eller förra sommaren så köpte jag en dubbelsäng, uppblåsbar. Funkade perfekt över en sommar. 

Idag gick jag upp för att Francis ringde, han hade vart på gymmet och ville sedan äta en tårta på Bacalao. Så jag gick upp, hoppa in i duschen och cykla sedan dit. Tog ett par kaffe o en tårta jag oxå. Snackade lite, så kom Filip o Franco förbi. Och även Kevin. Han var ute o tralla runt för att se solen. Han missa den, men var glad iallafall för att se lite ljus. Nu är det ju mörkt igen. 

Efter den trevliga frukost/fikan/brunchen så for vi över till Amfi och kollade på Svenska skor med inbyggda broddar/dubbdäck. Gick nog oxå använda som ryggkliare om man känner för det. Sedan for jag hem till Marcos o Nati för lite kaffe!

Jag har även sökt lite jobb idag. Jag cyklade runt utanför "King Oscar" och tänkte gå in. Men dörren var låst. Kikar lite på deras hemsida om jag kanske skickar iväg en ansökan eller om jag går tillbaka med ett cv. Jason börjar jobba där snart har jag hört. Detra är en sjömatsfabrik, de gör typ bland annat asgod makrill i tomatsås. 

Jag cyklade sedan förbi "Ni hao" vilket är Svolvaers enda och bästa Kina restaurang. De har haft en annons ute på Nav sedan i Mars kanske. De söker en kock som talar Mandarin eller nåt med kinesiska. Det är värt ett försök. Tyvärr hade de stängt under måndagar. As. 

Sedan cyklade jag över bron till Svinöya. Där gick jag in på "Börsen Spiseri" och pratade lite med en i receptionen. Kökschefen var utrest i några dagar. Lämnade ett cv och hoppas att de hör av sig snart.

Sedan drog jag till "Lofoten Pelagiske As". Vilket är en fiskefabrik. Det luktade fisk där. Jag ska tillbax och lämna ett cv i veckan!

Har även ett par sidor öppna för förslag som ja tänkte skriva ansökan till runt om. Mestadels i Tromsö.

 
BTW BTW BTW
Goats do Roam

Köpte en flarre rödtjut som jag tyckte såg god ut. Den hette "Goats do roam". Köpte den bara för att namnet var coolt. Plus (+) att man kanske blir kul och låter som en get. Men vem vet. Fin bild var det oxå. Köpte även en flarre diskmedel av märket "Zolo". Det sägs vara det bästa på Norsk marknad. Löddrar som fan.
 
Systembolaget.se förklarar på SVENSKA; 

Goats do Roam (in Villages) (art.nr 88182)
Rött vin. Sydafrika, Western Cape, Coastal Region
Årgång: 2007
Producent: Fairview Estate
Leverantör: Fondberg
Alkoholhalt: 14,5%
Förpackning: Flaska (750ml)
Kr/lit (SEK): 145,33
Pris (SEK): 109,00

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0