Piggelin

Efter ett efterlängtat toabesök så har man funnit sig till ro i soffkanten med Piggelin och en tallrik mat. Idag har Kevin varik kock och det är väldigt smaskens. Jag äter det endast kallt bara för att mikron är ur funktion.

Det som serverades var; 
Köttfärsbiffar med syltad lök och potatismos (med bacon i).
Otroligt fint. Tack Kevin.

"Piggelin" är min senaste gitarr som Seamus donerade till mig då han for till Frankrike. Den är fin, söt och har ett par bröst på sig. Det är kul. 

Övrigt om dagen; 
Jag vaknade, gick till Best western hotell och frågade om dom ville ha en kock, men de ville de ej. Så då gick jag till Bacalao istället. Lite för sent, för bossen var inte där. Så tog en kaffe och bulle istället. Helt bara sådär så halkade bossen in på ett litet bananskal precis innan jag skulle gå. Så sade jag att jag söker ett jobb som kock och gav han mitt CV. Han sa att han kanske skulle ringa någon dag. Han såg inte ut att behöva en kock. Men den som lever får se. 

Sedan gick jag till Anker Brygge. Där skrev Melinda ett referenspapper åt mig. Det såg fint ut. Sedan så sa hon att om det skulle vara så att jag skulle komma tillbaka till Anker, så kommer jag få mer ansvar. D.v.s om jag skulle klara av att skrika på folk och säga va de ska göra. Jag sa att det skulle väl inte vara några problem, så länge jag har en aning om vad som ska skrikas och göras den veckan som det gäller. Hoppas på det. Det vore det bästa.

Jag ringde även Börsen spiseri 2 gånger, eller mer kökschefen. Och han svarade inte, så jag skrev ett mail till honom istället. Tar kanske en tur ner över bron imorgon och ser om han är där. 

Mhmm, Nu ska jag snart ta mig en juleöl. Det ska bli gott. Sedan ska jag skriva till Nr 10 och se vad dom säger. Kanske t.o.m lära mig en eller 2 nya sånger. Eller plugga in texter så att det blir lättare att spela de utan papper. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0