Elliot

Hör nu på go vänner så ska jag för er berätta,
vad en gosse gjorde det är nu länge sen.
Men nog lever minnet kvar i smålands sköna dalar,
Västervik i Kalmar län det var den gossens hem.
Hujeda mig sånt barn han var, ej värre tänkas kan
och Emil var det namn han bar, ja Emil hette han.
Sing Du-del-dej sing du-del du-del dej. 
Sing Du-del dej sing du-del dej huje du je-da mej.

Okej, "Fun fun fun holidays" eller "I won't let the sun go down on me". 30/8 - 23/10 - 2012

Nästan hela fd Jugoslavia. Vi missade Slovenia.
Men vi tog istället Greece, Austria och Czech Republik.  .

Vi börjar från Svolvaer till Bodö med båt efter en helnatts party. Paryt fortsatte och slutade inte på ett tag. När vi anlände i Bodö så fann vi snabbt en bra uteserverig och köpte pilz. Vilket nu i efterhand kanske inte var så smart, då vi missuppfattade tiden till tåget och i sista stund hoppade vi ett par meter och landade i tåget Innan vi bytte tåg i Trondheim så tog konduktören våran ölpåse. Vilket var lika bra. Efter fann jag en singel malt i min backpack. Vi sov resten av vägen till Oslo. Vilket är en ganska lång bit. 

I Oslo checkade vi in på Thon och mötte sedan upp bekanta till Seamus och Jerry för sång och party. Hela natten igen, och när jag vandrade hem tidigt på morgonen var jag själv. Så jag fixade en timma extra till check out. När Seamus kom så packade vi Jerrys backpack och drog till cafe sören och hängde hela dagen. Vi Träffar inte Jerry igen förrens natt. Även fast vi försökte få tag på han ganska så länge- (hela dagen) Dagen därpå for vi till Götet. Stannade en natt hos Matte. Träffa både syrran och Rickard. Trevligt.

Den 3 flög vi till Beograd och vart hämtade av Bojan. Han hade med en present. Dagen innan hade Ponch flygit in från Ukrain. Några nätters häng i Beograd, sedan roadtrip söderut. 1 Natt i "Uzice" o träffa Artu.


Vidare till Montenegro, en näve nätter i "Kotor" och en öl i "Bar". Sedan 3 nätter vid "Ada bojana" hippie/nudistplace.

Jelena körde oss till gränsen och vi liftade till "Shkodra" i Albania. Där stannade vi en natt på ett kommunist hotell och sedan tog os till "Pristhine" i Kosovo. Där träffade vi Jerrys kvinna. Jag o Seamus träffade 2  fräscha brudar från Great Britain. Vi hakade på dom till "Scopje" Macedonia, medans Jerry stannade kvar. Vi besökte Shanti Hostel där Seamus vart 1 år tidigare. Det var mys pys, och vi träffade Elsa i ett par timmar.


Sedan for vi till "Tirana" och "Sarande" i Albania för att ta en färja till "Corfu" Greece. Där stannade Seamus i 2 dagar och sedan for tillbaka till Svolvaer (3 veckor senare). Jag stannade ytterligare 4 dagar med Jerry och Mareike. Mareike flög in från Germany. Efter mycket sand, vatten och öl for vi till "Sarande" och "Tirana" i Albania för att ta oss till Ohrid" i Macedonia, där vi hyrde en lägenhet ett par dagar. "chinese poker".


Mareike flög hem och jag och Jerry tog en lååång buss till Croatia. Vi passerade "Dubrovnik" och sedan liftade vi till "Mostar" i Bosnia & Herzegovina. Där träffade vi 2 brudar fråm Italy som vi hängde med, även en näve full snygga brudar från Poland, och så Nicolas från Canada. Vi drog efter en natt till "Sarajevo" och stannade en vecka, det var nice. Mycket trevlig stad. 


Vi tog ett tåg till "Zagreb" och mötte Ivana på plats och hon visade oss ett par trevliga uteställen.  Vi stannade i 2 dagar, sedan tog vi tåget till "Graz" där Arnold Swartznegger kommer ifrån. 2 nätter i hängmattan hos en härlig brud och hennes rumskamrat. Sedan liftade vi till "Wien" Där vi hade gött i 2 dagar. Vi cyklade runt o runt o drack chokladmjölk. Vi for på opera. det var kul ,vi såg även ett coolt 3D event.

Sedan for vi till Big Mike i "Brno" Czech Republik. Och stannade 2 nätter, trevligt ställe. Vid denna tidpunkt  började jag och Jerry bli osams. Om vad som hellst. För mycket tid med varandra, dag/natt/ut/in. Det lät lite  bögigt, men sant. Vi höll iallafall ihop. Filip plockade upp oss och vi for till Janas farbrors hem/bar och firade Filips 40 (39) års dag. Sedan åkte vi till "Praha" och hängde i Filips lya en vecka, med jacuzzi, nice öl, nice folk.  Riktigt fin stad det där Praha. Till en veckas fest så flög Mareike in igen, Åsa kom, Dag kom och så min söta Suzie kom ända från Bryssels för en dag. Det var väldligt trevligt =) . 


Jag skulle fortsatt till "Krakow" Poland för att ta mitt billiga flyg hem, men jag orkade inte resa mer så köpte ny biljett från Praha. Det var trevligt efter cirkus 2 månader. 


Hemma i Sverige stannade jag i cirkus 3 veckor. Det var väldigt kul det med. Nu är jag tillbaka i Svolvaer, Nordlamd, Lofoten. Norge. Utan jobb, fick boende fort. 


Hade kunnat gjort allt mer specifikt typ vad vi gjorde varje dag o så, men det hade blitt tråkigt och väldigt många/långt inlägg. 


Fick reda på vad könet var igår, utan att jag ville. Men till er alla 2 som läser min blogg ibland så blir det en pöjk. som ska heta 


ELLIOT =)

Trackback
RSS 2.0