Darkness

Idag, eller rättare sagt igår så gjorde jag ingenting av de sakerna jag planerade. Skitsamma, jag vaknade bara lite för sent. Nav stängder typ 1400 varje dag, och det är ju inte så lätt att hinna om man vaknar och går upp vid 1600.
Jag vaknade av mina 3 alarm vid 1100 men ni vet, jag somnar gärna om. Har jag inget speciellt för mig att gå upp till som för exempel ett jobb. Då så tror jag att jag kan vara lite lat ibland eller mycket lat. 

Kanske fler som känner sig träffade? Skriv då en kommentar. Det vore jätte superduperkul att se vad ni tycker och känner iallafall.

Även om det verkligen är viktigt eller nödvändigt att skaffa ett nytt jobb så finns hon alltid där, Latheten.

Sen kan man ju tycka vad man vill om den biten om det är viktigt eller inte. För mig är det inte så otroligt viktigt med jobb. För mig är det mer nödvändigt och det kan komma bra till hands att ha ett sådant iallafall. Det kan hjälpa till med för exempel hyra, blöjor eller annat sådant som är kul.

Kanske är mer för att jag inte har sett på jobb så himla seriöst. Jag menar, det är inte så att jag gör dåligt jobb och gör skit saker. Jag tycker det är trevligt att göra ett bra arbete tillsammans med bra kollegor. Men jag har inte heller strävat efter något extra, någon högre befattning eller en lång och fin karriär. 

Jag är hellre lycklig och pank.

Det är nog den där delen med karriär som jag tycker är väldigt fånigt. Men det kan jag skriva om i ett annat inlägg.

Jag har gillat att jobba i korta perioder och sedan resa. Det är nog den delen som kommer att bli svårast. Jag tycker även om att byta arbetsplats ofta. Så att jag inte blir uttråkad. Men det kommer bli skillnad nu. Nu när man ska få en unge och så. 

Och det är inte så att jag går runt här nu och inte försöker skaffa ett jobb. Tro inte fel era knäppisar.

Imorrn hade jag tänkt att göra endel saker. Men det verkar dumt att skriva upp de saker här nu. Bara ifall att jag sover länge imorrn igen så kommer jag skriva samma jävla sak en gång till. Jag är inte så van vid detta mörker hela tiden heller, kanske är det därför jag är så lat?? Ne fan, ska inte skylla på nåt jävla darkness. Även fast det är väldigt deprimerande. Kanske inte för er, men lite för mig. Öhh... Nu ska jag se det senaste avsnittet av "Sons of anarchy". Sedan blir det att sova och försöka komma upp runt 1100. Eller elevenish som Karin skulle ha sagt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0