Böööhh

Förjävligt dökul det där med jobb. Jag känner det i handlederna. Ibland så dagdrömmer djuret människan, och idag gjorde jag det igen. Även att jag gör det varje dag. 
 
Jag satt o tänkte hur otroligt mycket mitt liv har förändrats, iallafall mina prioteringar eller vad man nu ska kalla det. Förut så drack jag mer eller mindre varje dag, och i en lång period dessutom. Jag kan inte minnas hur lång tid tillbaks, men det är lång tid.
 
Innan Sälen, Sälen, varannan vecka efter jobb på DG under sommaren, innan Sälen, i Sälen igen, innan sommarn, samma visa under andra DG sommaren, Asien, innan Åre, i Åre, efter Åre. Sen kom jag till Svolvaer och där vart det ju inte bättre, innan Jugoslavien, Jugoslavien och nu tillbaka i Svolvaer.

Nu är det lite skillnad dock. Har snart bott här i en månad igen och druckt , ja självklart. Men långt ifrån varje dag, och mängden oxå väldigt stor skillnad. Och så sist, begäret antar jag. Allt det förutom igår (Torsdag) efter jobb.

Nu har jag ett fint hem, välkänt, grönt och så bor söta Karin där oxå. Idag var jag lite hängig på jobbet efter en spännande, ospännande, vanlig, ovanlig, askul, oaskul kväll. Vi satt o drack till tidigt på morgonen, tills Kevin for till flygplatsen och när Filip for på arbete.

Jaja, hursomhelst, ska upp om 5 timmar och därför ville jag bara skriva det här; 
Jag har för första gången sedan jag har inte en aning ett eget rum. Det är trevligt. Men det var ännu längre sedan jag ägde en säng. Förutom den uppblåsbara jag hade hela förra sommaren. Men iallafall då så har jag flyttat in i rummet nu i kväll, satt på rena kläder på kroppen och lagt mig i sängen. Har redan fått upp 2 tavlor, ett självportätt av Seamus och så en ful annan tavla. Jag har en stor walk in closet. Kevin eller de som tidigare bodde i detta rum, gav mig; 

1. Ett par raggsockar,
2. En skrivmaskin tom på bläck,
3. Massa damm,
4. En trasig säng, förmodligen av för mycket magic ice sex,
5. kläder i olika storlekar.
6. Plus massa andra saker, som exempel ett Tyskt first aid kit i en "lär dig spanska" box.

Har även en extrasäng i mitt rum ifall någon av mina 2,43 läsare har lust på att titta förbi på kaffe och film.

Karin lärde mig ett nytt ord på hennes språk, vet inte hur det stavas, men från Sweizh? 
Ordet är samma som på Tyska.

Guten Nach = God natt (stavning)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0