Dökul Julkuk.

Igår målade jag och Karin julgranspynt med våtrumsfärg. Det var kul . Vi gjorde även handavtryck som vi ska hänga i granen. Oxå ett par tomma ölburkar och en glödlampa, men mest kottar faktiskt. Självklart med julmusik i bakgrunden. Bland annat sådanna spellistor på youtube. Och så Självklart.

Alex rockiga Jingle Bells (Vadstena, Sverige & Motala, Sverige)
http://www.youtube.com/watch?v=d77Eri7RfGs

Har även kommit på mig själv att jag är gankska så duktig. Förra året så hade jag foto på Vinmonopolets öppetider. Den satt på kylskåpet så att man hade kollen, då menar jag under juletider så att säga. De vanliga tiderna kunde jag. De kan jag inte längre. Men nu är det juletider igen, och imorrn är det lördag och jag har inte en aning när de stänger. Det är lite surt, skulle vilja köpa en julklapp eller två. Men så kan det gå, vi ska dra o shoppa julmat imorrn så de lär ju vara öppet iallafall. 

Så nu har jag ju slutat för dagen för ca 1 timma sedan, men det känns så tomt. Francis och Manu är i Tromsö och dom kommer hem på julafton, och så är Karin i Harstad, men hon kommer ju hem idag igen, kanske om en timma. Då har hon med sig en lekkamrat som ska sova här och fira jul med oss ända tills julafton =). Det ska bli trevligt. 

Igår så kollade vi oxå på en film, rätt så bra, nånting om en lord. Han pojken påminde om Mitchel (Emil i lönneberga på Tyska för de som inte visste det) och så även Skorpan i Bröderna lejonhjärta. Men det är ju bara googla så kan ni oxå se på denna spännande filmen från 1980. Det är även en väldigt bra mysfilm. Vi myste till det igår, och det var väldigt mysigt. 

Ibland känner kan man känna sig som en katt. Det gjorde jag igår, och det var en mysig känsla. Att gosa med varandra och somna. 

Nu ska jag vara ännu mer duktig. Jag ska till en såkallad glasbank, det heter iallafall så på Svenska. I Norge heter det säkert något mer fräsigt. Där ska jag iallfall slänga glas och kanske papp? Sen ska jag panta burkar och handla ägg. Självklart något mer oxå. 

En till kul sak som har hänt är att jag idag fick en julklapp av Börsen Spiseri. Han bossen heter Ola och han är alltid glad. Han kom in på kjokken idag och log och sade; 


Ola - Hej Emil, är det bra?
Jag  - Jo det svänger. Hur är det själv? 
Ola - Ja det är bra.

Ola - Jag vet att du bara har jobbat här i en månad, men en julklapp ska du ha iallafall.
Jag - Tack så mycket.
Ola - Det är ett presentkort på 600 Norska riksdaler.

Där ser man, generöst. Det är även ett sådant coolt presentkort man kan handla överallt med. Ett visakort
typ. Det är mitt andra sådant. Det blir kul att använda det. 

 
 
Sedan det här med jul, Jag säger som han; 

Andre Hagerman (Stavanger, Norge & Helsingborg, Sverige)-
"Det är ju kul att det snart är jul. Själv har man 0 julkänsla. I år är det jag som är " the grinch" god jävla jul!"

Och som han;
Jörgen Mujunen (Kungälv, Sverige & Kungälv, Sverige)-
"Du inte Bara är grinch ser ut som Han haha ... Jul är för barn André vi ensamma kockar har inga jul känslor hehe"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0