Flygresor.se

OOhhh yeah!

Idag ringde jag till legevakten. Och så ska jag på första dagen på provjobb om 40 min. Glad och skönt att få en sak till gjort. Må väl till nav en dag oxå snart.


Jag ringde till legevakten och frågade om jag kunde beställa ett blodprov. 
(Och ja. Hon pratade på Norska.)
Jag - Hejsan, jag skulle vilja beställa tid för att ta ett blodprov.
Kvinnan - Vi har tider för blodprov, det är bara att komma när de tiderna är. Varför vill du ta blodprov?
Jag - Jag skulle vilja veta vad jag har för blodtyp. 
Kvinna - Jaha, okej, men då må du beställa en tid.
Jag - Ja, det är ju därför jag ringer.
Kvinna - När är du föd.......här får du tid.. datum...


Till skillnad från i Sverige när jag ringde till motsvarigheten Vårdcentralen och frågade samma sak.


Jag - Hej, jag skulle vilja veta vad jag har för blodtyp, skulle jag kunna beställa tid för ett blodprob?
Kvinna - Nej vi gör inte sådant, varför vill du det?
Jag - Jag ska få ett barn och då kan det vara bra att veta då modern har en lustig blodtyp.
Kvinna - Ring till labaratoriet eller mödravårdcentralen.
Jag -  Okej

Jag ringde till Labaratoriet

Praktikant - Hej, Labaratoriet
Jag - Hej, vag vart skickad hit, jag vill veta vad jag har för blodtyp.
Praktikant - Nej, det får vi inte ge ut eller nåt sådant. Gå till din vårdcentral.
Jag - Tack, dom sände mig hit.

Jag ringde till Mödravårdcentralen

Dator - Hej och välkommen till mödravårdcentralen. Tyvärr är det många som ringer nu, försök igen en annan dag.


JAG ÄLSKAR NORGE!



Jag o Karin har oxå snackat om att dra till Åre i Februari o kolla på crashed ice. För er som inte har en aning om vad det är så goolgla för fan. Det är skitkul. Funderade på att anmäla mig till ett av kvalen men får vänta tills nästa år i sådanna fall. Det är inte försent nu, men har inte redigt tid/råd att åka till Sverige nu. Kanske på samma trip om det blir av så sa Karin att vi kunde kanske ta en sväng till Schweiz. Det skulle va kul.


Ville oxå säga att det finns många roliga artiklar på (http://www1.shellkonto.se/lg2s/artikel.php?id=452) Jag har fortfarande inte lärt mig att bädda in länkar eller vad fan. Men det går ju klippa-klistra. Det gör man ju ganska så ofta!!! Kyss o klem

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0