陰莖多毛 (Yīnjīng duōmáo)

Var på "Ni hao" idag och pratade lite kinesiska med kinesen som jobbar där;

Jag - Jag har sett att ni har en annons ute på nav, och den har vart där ganska så länge. Jag söker jobbet som kock.

(Kinesen kollar på mig med ett leende) 

Kines - Vet du vad för kvalifikationer vi vill att den sökande ska ha?

Jag - Jadå, att man pratar mandarin eller kinesiska.
 
Kines - Exakt, kan du prata det? 

Jag - Nej inte direkt. Jag tänkte bara fråga hur viktigt det är med det språket? 

Kines - Det är superduperviktigt.

Jag -  Okej, varför? 
 
Kines- För att vi är kineser och det är så vi komminucerar i köket.

Jag - Okej, tack o hej.


Jag kan faktiskt kinesiska. Här kommer en lista på kinesiska ord jag kan; 
1. Ni Hao (你好) = Hej
2. Yīnjīng (陰莖) = Penis
 
Jag visste med nästan med klar säkerhet att dom inte ville ha nån som inte prata kines. Men jag tänkte faktiskt som såhär; visa hur jag lagar rätterna.....Sen hur jävla svårt skulle de va? Bara hålla ett kines tempo, sen kanske plocka upp några fler coola ord! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0